Forsiden Om meg Blogger jeg leser Bilder Videoer Kontakt meg

THE PERFECT WORKOUT!

25.jan.2012 @ 16:07 i Trening 5 kommentarer

En kort treningskt med styrkevelser som kan gjres noen ganger i uken. Da jeg var i Brasil bestemte jeg meg for prve gjennomfre den hver dag. Om det gav store resultater er jeg usikker p, men man fler seg ihvertfall mye bedre! Man kan selvflgelig sette sammen hvilke velser man selv nsker, men her er i hvert fall et forslag fra meg. velser gr p mage, rygg, bryst, triceps, biceps og rumpe.

1. 1.Sit-ups serie:

- Vanlige sit-ups helt opp til knrne x10

- Vanlige sit-ups med korsryggen i bakken, alts bare halvt opp x10

- Side sit-ups, hyre. Legg hyre fot p venstre kne og fr venstre albue mot hyre kne x10

- Side sit-ups, venstre. Omvendt av hyre x10

- Sm push. Hendene bak hodet eller rett frem langs kroppen (kommer an p hvor sterk man er i nakken) Bruk magen til dra hodet frem i korte bevegelser. Nrmest statisk velse. x30-50 sm push.

Denne serien repeterer jeg to ganger (dette er ogs en velse jeg prver gjre hver kveld, begynte i Brasil og blir vel et nyttrsforsett keep it up!)



2.Statiske stabiliseringsvelser:

- Planken. Kroppen holdes s rett som mulig. Ikke svai eller kuppel rygg. 90 sek

- Side planken hyre. 45 sek (bildet)

- Side planken venstre. 45 sek

Kan gjentas i flere serier. Hva man gjr med den andre armen kan variere. Man kan bevege den inn og ut, ha den langs med kroppen, over magen ol. Armen kan brukes til variere tyngden.

1.3. Bryst/biceps/triceps serie:

- Bryst: Push-ups med armene plassert langt fra hverandre x10

- Vanlig push-ups, armene plassert nrmere hverandre x10

- Roll-ups med manualer eller flasker ca. 2 kg. x20 p hyre og venstre

- Roll-ups triceps. Hold armen med manual over hodet og beveg den opp og ned bak hodet x15

Jeg gjr denne serien to ganger. Vanlig push-ups og bryst gjr jeg knestende..

4. Rygghev

- Ligg p magen, hev bryst og ben. Hold i 5 sek x10

5. Rumpe

- Hund som tisser kaller det enkelt og greit det. St p alle fire hev det ene beinet til 90 grader og senk det rolig ned igjen x30 p hyre og venstre.

Og...ferdig!

Jeg liker denne kta fordi den er kort og grei og gjennomfre, tror jeg bruker ca. tjue minutter og med en halvtimes joggetur har du en perfekt kt, etter min mening. Den har i tillegg individuelle friheter, s det er bare sette i gang!

-S

5 kommentarer

Postet av: Stina og Evy-Ann

nice!

( Vi har linkerunde n, skjekk det frste innlegget og delta. Stor sjanse for vinne)
Dato: 25.jan.2012 Tid: 16:14 URL: http://stinaogevyann.blogg.no

Postet av:

Hei!:) Fin blogg. Hper du tar deg en titt innom min salgsblogg, der legges det ut brukte og ubrukte klr med gjevnlige mellomrom! Ha en fin dag :)
- klikk deg gjerne inn p linken verst p bloggen min, bloggerfy splinx. Og registrer deg selv. Det kan hjelpe deg for tjene litt penger p bloggen din! - Og om du skal kommentere eller nsker kjp p bloggen min s husk bloggadresse og navn.
Dato: 25.jan.2012 Tid: 16:22 URL:

Postet av: Malene Hie

Det der er bra velser! :)
Dato: 25.jan.2012 Tid: 16:28 URL: http://malenehoie.blogg.no/

Postet av: Linnfotografi

Bra innlegg, og blogg! :)
Dato: 25.jan.2012 Tid: 17:08 URL: http://www.linnfotografi.blogg.no

Postet av: itsit

Linnfotografi: Tusen takk!:)
Dato: 26.jan.2012 Tid: 22:39 URL: http://itsit.blogg.no/

Skriv en ny kommentar

hits