Forsiden Om meg Blogger jeg leser Bilder Videoer Kontakt meg

Kategori: Trening

THE PERFECT WORKOUT!

25.jan.2012 @ 16:07 i Trening 5 kommentarer

En kort treningsøkt med styrkeøvelser som kan gjøres noen ganger i uken. Da jeg var i Brasil bestemte jeg meg for å prøve å gjennomføre den hver dag. Om det gav store resultater er jeg usikker på, men man føler seg ihvertfall mye bedre! Man kan selvfølgelig sette sammen hvilke øvelser man selv ønsker, men her er i hvert fall et forslag fra meg. Øvelser går på mage, rygg, bryst, triceps, biceps og rumpe.

1.       1. Sit-ups serie:

-          «Vanlige sit-ups» helt opp til knærne x10

-          «Vanlige sit-ups» med korsryggen i bakken, altså bare halvt opp x10

-          Side sit-ups, høyre. Legg høyre fot på venstre kne og før venstre albue mot høyre kne x10

-          Side sit-ups, venstre. Omvendt av høyre x10

-          Små push. Hendene bak hodet eller rett frem langs kroppen (kommer an på hvor sterk man er i nakken) Bruk magen til å dra hodet frem i korte bevegelser. Nærmest statisk øvelse. x30-50 små push

Denne serien repeterer jeg to ganger (dette er også en øvelse jeg prøver å gjøre hver kveld,  begynte i Brasil og blir vel et nyttårsforsett å keep it up!)

 

2. Statiske stabiliseringsøvelser:

 

-          Planken. Kroppen holdes så rett som mulig. Ikke svai eller kuppel rygg. 90 sek

-          Side planken høyre. 45 sek (bildet)

-          Side planken venstre. 45 sek

Kan gjentas i flere serier. Hva man gjør med den andre armen kan variere. Man kan bevege den inn og ut, ha den langs med kroppen, over magen ol. Armen kan brukes til å variere tyngden.

 

1.    3.  Bryst/biceps/triceps serie:

-          Bryst: Push-ups med armene plassert langt fra hverandre x10

-          Vanlig push-ups, armene plassert nærmere hverandre x10

-          Roll-ups med manualer eller flasker ca. 2 kg. x20 på høyre og venstre

-          Roll-ups triceps. Hold armen med manual over hodet og beveg den opp og ned bak hodet x15

Jeg gjør denne serien to ganger. Vanlig push-ups og bryst gjør jeg knestående..

 

4.       Rygghev

-          Ligg på magen, hev bryst og ben. Hold i 5 sek x10

    

5. Rumpe

-          «Hund som tisser» kaller det enkelt og greit det. Stå på alle fire hev det ene beinet til 90 grader og senk det rolig ned igjen x30 på høyre og venstre. 

Og...ferdig!

Jeg liker denne økta fordi den er kort og grei og gjennomføre, tror jeg bruker ca. tjue minutter og med en halvtimes joggetur har du en perfekt økt, etter min mening. Den har i tillegg individuelle friheter, så det er bare å sette i gang!

-S

GOOD GIRL

16.jan.2012 @ 22:44 i Trening 0 kommentarer

Dagens treningsøkt er gjennomført - og det var en etterlengtet en! Jeg startet med 50 minutter med aerobic med instruktør, deretter syklet jeg et kvarter hjemme, før jeg avluttet med en halvtime med styrkeøvelser. Did good! Har laget et innlegg over hvilke øvelser jeg liker og legge inn i en halvtimes individuell økt, og tenker å legge den ut snart;)

Ha en god natt! Det skal ihvertfall jeg!

-S

hits